Joga dla dzieci

Joga dla dzieci

Autor: Babysits, 4 min czytania

Czy podczas tych długich dni izolacji, twoje dzieci łatwo się stresują i mają trudności z koncentracją? Joga może być rozwiązaniem! Joga jest niezwykle korzystna dla dorosłych i dzieci. Jest to jedna z najbardziej wszechstronnych czynności obejmujących ciało, umysł i ducha. Czytaj dalej, aby odkryć jej zalety i poznać niektóre z najbardziej znanych pozycji odpowiednich dla wszystkich dzieci!

W dzisiejszych czasach rutyna naszych dzieci może stać się wyjątkowo siedząca. Z tego powodu mogą kumulować stres i napięcie. Dlatego praktykowanie jogi może pomóc im się zrelaksować i bardziej skoncentrować.

Uwaga: Joga dla dorosłych różni się od jogi dla dzieci. Dla najmłodszych musi to być gra, chwila wypoczynku, w której nie obowiązują ścisłe zasady, a jedynie chwile relaksu i spokoju.

Jakie są główne korzyści?

Joga stabilizuje warunki psychofizyczne i rozwija umiejętności poznawcze i społeczne. Tutaj postanowiliśmy wymienić 7 głównych korzyści, które pomagają dzieciom:

  • Formacja prawidłowej postawy: jak często widzisz dziecko z wyprostowanymi plecami podczas jedzenia lub odrabiania lekcji? Aby uniknąć silnego bólu pleców, praktykowanie jogi może pomóc dzieciom w przyjęciu prawidłowej postawy.

  • Rozwój pewności siebie wobec swojego ciała: twoje dziecko musi nauczyć się akceptować swoje ciało od najmłodszych lat, aby kochać siebie.

  • Szacunek dla siebie, innych i środowiska: joga to nie tylko ćwiczenia fizyczne, ale także umysłowe, które pomagają mieć szacunek nie tylko dla siebie, ale także dla planety i ludzi nas otaczających.

  • Zrozum, kiedy musisz się zrelaksować: im bardziej rośniesz, tym bardziej nie chcesz odpoczywać od tego gorączkowego życia (głównie z powodu technologii). Joga pomoże Twojemu dziecku uświadomić sobie, że poświęcenie sobie czasu jest niezbędne dla jego zdrowia.

  • Wyrażanie emocji: dzięki tej czynności maluchowi łatwiej będzie uwolnić się od pary i pozbyć się wszelkich negatywnych emocji.

  • Redukcja stresu i niepokoju: bardzo łatwo jest się denerwować lub lękać, ponieważ każdego dnia pojawiają się tysiące stymulacji z Internetu, mediów, szkoły, pracy itp. I dotyczy to również dzieci! Praktykowanie jogi jest formą medytacji, która pomaga odzyskać koncentrację, co pozwala lepiej radzić sobie z codziennymi problemami.

  • Stymuluje zdolność uczenia się: rozwija ich ciekawość, ważną umiejętność, która może być bardzo przydatna w przyszłości.

Jakie rodzaje jogi są dla dzieci?

Jest naprawdę wiele pozycji jogi (znanych również jako asana), ale tutaj polecamy naszych 6 ulubionych dla początkujących: niektóre są bardzo proste, a inne nieco bardziej skomplikowane, co może wymagać więcej czasu na ćwiczenie.

joga

  • Poza Zwłoki balansuje i pozwala skoncentrować się na sobie i otaczającej przestrzeni.

  • Poza Psa skierowanego w dół 🐕: Z podniesionymi nogami i rękami, ale mocno na ziemi, jest to idealne ćwiczenie rozciągające kręgosłup;

  • Drzewo stanowią 🌳: podniesione ręce, podniesiona jedna noga i zgięte kolano

  • Kobra 🐍: zacznij od leżenia twarzą w dół na podłodze z wyciągniętymi nogami za tobą, a następnie połóż dłonie pod ramionami i dociśnij szczyty stóp. Ta pozycja rozwiązuje nieprawidłowe postawy kręgosłupa.

  • Twarz krowy 🐄: krzyżując nogi i łącząc ręce z tyłu, klatka piersiowa jest otwierana, a kostki, biodra, uda, ramiona i pachy są rozciągane.

  • Łuk 🏹: z twarzą skierowaną w dół, chwyć kostki i zegnij kolana, a następnie powoli unieś się z ziemi, trzymając stopy z dala od głowy. Ta pozycja stymuluje narządy jamy brzusznej i zmniejsza stres.

  • Poza Totenstellung 💆: leżąc przodem do ziemi, wejdź w stan całkowitego relaksu z ciałem i umysłem. Może się to wydawać bardzo łatwe, ale wymaga maksymalnej koncentracji!

Możesz wypróbować te pozy razem z dzieckiem i być może wprowadzić dodatkową asanę co tydzień! Internet jest bardzo przydatny, aby znaleźć wiele pozycji, na przykład YouTube ma wiele samouczków wyjaśnionych przez profesjonalistów.

Praktykowanie jogi jest idealne zwłaszcza dla dzieci niespokojnych i agresywnych, ale biorąc pod uwagę, że stres i niepokój są aspektami życia codziennego, które mogą mieć wpływ na każde dziecko, zalecamy ćwiczenie go z dzieckiem bez względu na jego charakter. To proste, wszystko czego potrzebujesz to mata, cichy pokój w domu, w którym możesz swobodnie się poruszać i relaksującą muzykę. Razem z dzieckiem możesz odłączyć się od reszty świata, aby skupić się tylko na sobie!

Namaste!